saje menulis

tiba-tiba terkenang kenangan ketika masih kanak-kanak dlu...

> Malam je kne hafal sifir.. pastu sblom tdu abah ngan rotan tanya sorg2(aku ngn kakak aku)..x hafal, alamat makan rotan la malam tuh..tu baru bab sifir, blom lagi kira bab tusyen yg abah buat kat umah sendiri tuk aku ngn kakak aku. Biasa la, anak kepada seorang cikgu. >.<

> Paling takut time abah suh tunjuk beg skolah. Sb taw kompom makan rotan lagik sebab aku ni x suka wat keje skolah. hahha..time tu la inspection besar-besaran oleh abah. Segala benda lam beg kne check. Mana dpt pensel tekan ni la, mana dpt pemadam ni la, n mcm2 lagi (trutama brg yg abah xpnah blikan). Tu blom kira kalo terkantoi jumpe barang mainan lam beg. mmg nahas beb.

> Kalo cuti skolah je, mesti pergi brunei sb nak pegi Jerudong Park kat sana. Time tuh suma mainan kat theme park tuh free. Kira nya pantang dgr ade cuti je, mula la sibuk tanya abah bila nk pegi jerudong park tuh. Skang ni aku dgr da bayar kalo nak masuk. ^_^

> Paling takut kalo abah marah. Abah ni jenis kumpul2 je. Apa yg mak ngadu kat abah pasal aku suma abah diam je dlu. Tapi bila time da klimaks, memang berbirat kaki aku kne ngan rotan abah. Punya la takut kat rotan abah sampaikan aku dlu salu je sembunyikan rotan abah. Port yang aku salu simpan kat celah2 balakng almari. Tp abah mcm biasa la, kalo rotan kat umah x jumpe, tali pinggang pon ok jek...haha


ahh..alangkah best kalo dpt jadi kanak2 smula....


korang punye cite lak camne??.. (^_^)


View Comments
blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin