Tremor bukan tumor

tu cuma gambar hiasan..^^ bukn aku k


Da lame rasanya x mnulis lam blog nih (ceh, 3 hari je pon). bukan x sudi, tapi disebabkan oleh ke'bizi'an aku nak mmbuat projek sbagai syarat wajib untuk lulus latihan industri nih.

:mStudy:

Smalam 1 dunia dikejutkan dengan kejadian gempa bumi yang berlaku kt indon tuh. Kesian kat dorg tu ek,nasib la da abis raya. Kalo x, alamat raya sehelai spinggang le jawabnye. Tp kdg2 jauh lam hati aku geram jgak ngn rakyat indonesia nih sb kes isu "Malingsia" yang dorg startkan sblom nih. X abis2 duk cakap Malaysia ni tiru dorg punye budaya la, lagu la, n mcm2 lagik. Dieorg x sedar yang Malaysia ni jgak tmpt sedara-sedara dorg nak carik rezeki..adess...


Tapi sbnar nye, bukan suma pnduduk indon mcm tuh. Yang penduduk indon beragama islam, dorg masih anggap malaysia nih sebagai dorg punye saudara seagama yang dekat. Tp bak kata org tua2:

Kerana nila setitik, rosak susu sebelanga..


Nak baca lagik, klik la button read more tuh..^^


walaupun cuma segelintir dari dorg je yg memburukkan malaysia, hampir suma penduduk indonesia kita anggap cari pasal ngn Malaysia.

Berbalik kepada topik asal,bukan kat indon jek yang terasa, gegaran tu turut dapat rasa kat Malaysia beb. Aku smalam ngah nak balik dari opis, tibe2 dpt msg dari si Dia yang bgtaw die ade rasa gegaran. Mule2 cam x caya jek. Tp pas baca paper, baru aku taw yg gegaran tu mmg dpt dirasai kt Malaysia nih. Siap ade amaran tsunami lagik taw. Tp nasib baek la amaran tsunami tu da kne tarik balik. Kalo x naya kita nak mikirkan bencana yang akan dtg lagik.

Smoga bencana mcm ni dijauhkan daripada kita. Mungkin ini suma cuma dugaan dari tuhan, dan mungkin juga balasan-Nya kepda hamba2 Nya. Semoga kita sume bole dapat iktibar daripada apa yang berlaku.


p/s: balasan kutuk Malingsia?..sama2 la pikir-pikirkan k..





Nak komen pon leh gak..baru aku rasa dihargai sket..^^

View Comments
blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin